onsdag 9 december 2009

Två veckor till jul

Tänk att det bara är två veckor kvar till jul. Fattar det bara inte. Kanske dags att börja fixa lite nu till helgen. Det är definitivt dags att baka fruktkaka, eller kakor eftersom vi nog behöver två numera. Viktigt att baka minst tio dagar i förväg så att dom har hunnit att gotta till sig och bli riktigt saftiga. Tror faktiskt att jag ska baka pepparkakor också - bara för att jag känner för det helt enkelt och för att det luktar så gott. Sen är det ju julklapparna och jag har verkligen ingen aning om vad jag ska köpa till nån i familjen. Något uppslag finns ju och sen får det väl bli korsförhör de sista dagarna om något saknas.

Nu trodde jag att allt skulle börja lugna ner sig på jobbet, men tyvärr har vi några sjuka och det är mer att göra än någonsin. Har i alla fall tänkt va ledig på lillejulafton vilket gör att det blir fem dagar i sträck. Det ska definitivt bli skönt.

Igår jagade jag trådrullar men lyckades inget vidare. Hur kan det vara konstigt att vilja köpa sytråd av bomull??? "Syr du i bomull???" var frågan i ganska snäsig ton och jag hade lust att bre på riktigt ordentligt "jajamen, ja e från lannet" ;-)

Inga kommentarer: