onsdag 14 september 2011

Granskningsdags

Hade revisorsbesök på jobbet idag. Höstgranskning och djupdykning i några grejor och givetvis finns det saker som inte är optimala och därmed rutiner som behöver ses över. Jag tycker att det är en nyttig genomgång som leder framåt. Varför göra fel när man kan göra rätt och så får man en diskussion om vad och varför så att man själv kan fundera vidare på hur och när saker kan förändras. Revisorns assistent hade en dialekt som verkade en aning bekant och till slut frågade jag rakt ut var hon kom ifrån. Inte konstigt att jag kände igen dialekten för hon var född och uppvuxen i Ullared och var dessutom klasskamrat med en grannflicka på granngården till mitt föräldrahem och så var hon lika gammal som min yngste son. Kanske inte sådana sammanträffande som sker varje dag precis.

Inga kommentarer: