tisdag 13 september 2011

På besök i framtiden

Idag har jag besökt hälften av kontoren som ska ingå i SV Mellanskåne efter nyår. Jag vill träffa alla innan jobbet startar för att ge oss alla en lite mjuk start och få igång tankeverksamheten. Samtidigt fick jag lov att provrasta min bil som visat prov på lite udda grejer som behöver fixas innan det blir daglig körning. En handbroms som inte vill släppa riktigt och dessutom troligen ett bromsok som behöver nya kolvar. Och se där så har jag lärt mej massor av nytt och nyttigt idag också. Att besöka avdelningarna är som att kliva in lite i deras värld och det är en värld som jag ska lära mej framöver och därmed bli en del av. Det finns ju både nyfikenhet, hopp och farhågor att ta itu med utöver alla praktiska saker som ska lösas mer eller mindre snabbt. Ser fram emot allt som ska komma och ändå har jag flera besök kvar till nästa tisdag.
Kvällen är snart slut och jag tittar ut på en härlig fullmåne (nästan). Molnslöjorna dansar snabbt förbi månskivan i den starka vinden. Det är en kväll som gjord för sagor och spökhistorier...

Inga kommentarer: