måndag 26 september 2011

Förkylt

Jag är så vansinnigt förkyld. Värsta sorten med feber, hosta och jätteont i halsen. I ett enda fall mera normalt än detta hade jag blivit kvar i sängen i en eller två dagar och så hade förkylningen bättrat sig. Men detta är inte något normalt fall - det är sista veckan på jobbet!!! Upp på morgonen, huttrar, sväljer piller för att orka ta sig i kläderna, ut till bilen, till tåget, till Malmö och så hoppas man att ingen ska störa det som måste göras för jag orkar inte koncentrera mig på mer än en sak i taget. Och så mycket som kan bli fel fram på dagen när orken tryter. Lyckades tömma ut mynt på golvet i tåget, när jag skulle avlarma bilen så funkade inte transpondern - förlåt alla i Dösjebro för allt väsen, T hittade inga batterier till reserven som låg hemma, fjärrkontrollen till TVn gled ner på golvet och delade sig varvid en del for längst in i hörnet innanför TVn - ja det var inte mycket som gick bra. Bilen är sedermera hemma, men får vara utan larm tills jag är säker på att det fungerar. Det är ett larm som är kopplat till startmotorn så det går inte att strunta i det och köra hem ändå. Effektivt mot biltjuvar, men också alldeles för effektivt när kringutrustningen går sönder. Båda transpondrarna har gått sönder, men den ena lyckades jag plocka ihop tillfälligt och det räckte för att kunna slå av larmet. Nu är det dags för nästa pillerkur och lite sömn så att jag kanske, kanske mår en aning bättre imorgon.

Inga kommentarer: