tisdag 6 september 2011

Tröstäter

"Återigen gryr dagen vid din bleka skuldra...". Dagarna går fort när man har jättemycket att göra. Funderingarna är många om smått och stort, nu och sen, nytt och gammalt. När jag landade innanför min egen dörr klockan 20.20 ikväll var det mer än fjorton timmar sedan jag var hemma senast. Huset är tyst förutom katterna som blir glada och busar runt när jag kommer hem - T jobbar natt resten av veckan så just nu stämmer frasen ur en gammal låttext "Jag är ute när gumman min är inne, jag går in när gumman min går ut" :-) Kom på mej med att gå och plocka i mej mat och kakor ikväll - glömde jag karaktären i Malmö måntro - inte riktigt likt mej. Skärpning får det bli!!! Snart dags att ge sig iväg igen med tåget mot Malmö - 16 dagar till. Undrar om jag kommer att sakna pågatågen...

Inga kommentarer: