måndag 24 oktober 2011

Carpe diem

Ovanpå allt arbete finns en liten sfär som det gäller att vara rädd om. Det rullar på i ett otroligt tempo och då bestämde jag mig för att ta en helt arbetsfri helg. Tror helt enkelt inte att jag är effektiv i längden om jag bara jobbar hela tiden. Helgen bjöd på fantastiskt väder och det var bara att stanna upp och ta in allt det vackra. Buskar och träd lyser guldgula, trastarna kastar sig över mina kasserade äpplen och några envisa blommor finns det kvar på solrosorna. Söndag eftermiddag blev det besök hos familjen Linde i Svalöv. Nora pratar jättemycket, men det är inte alltid jag hänger med i snacket. Men när hon kallar "famo, famo, famo" då hör jag väldigt bra och blir alldeles varm i hjärtat. Sådana stunder är ännu mera guldkantade än höstens alla färger tillsammans.

Inga kommentarer: