fredag 14 oktober 2011

Tomt och slut

Det har inte blivit mycket skrivet här på sista tiden, men jag har kört slut på energi när jag väl lyckas sätta mej ner en stund. Att lära sig massor av nytt väldigt snabbt och dessutom få ihop någon sorts enhet av en väldigt spretig samling kräver all min energi. Det är verkligen högsta växel hela tiden. Insamling av information och sortering av information, reflektion och jämförelse, svara på frågor och ställa frågor, ta kontakt och bli kontaktad, möta människor, möta situationer, möta traditioner, se möjligheter, se hinder, fixa med kontoret, korta kaffepauser, mycket diskussioner, lära känna nya orter och kommuner. När jag är hemma någon enstaka kväll orkar jag knappt hålla mej vaken. Två gånger denna veckan har jag gått och lagt mej innan klockan nio på kvällen. Men spännande och intressant är det! Och det görs så mycket bra saker av duktiga människor på de olika orterna.

Inga kommentarer: