fredag 21 oktober 2011

Hårt arbete

... och inget annat. Just nu är det riktigt långa dagar som gäller. Dagarna har i första hand ägnats åt faktainsamling och kvällarna åt möten av olika slag. Har dessutom kört över 100 mil de senaste två veckorna, så bilen har också fått slita. Mötena handlar mycket om att presentera den bild jag ser av den närmaste framtiden och hur viktigt det är att  människor i de olika kommunerna vågar tro på att SV ska finnas kvar med verksamhet och kontakter där de känner sig hemma. Verksamheten och det lokala engagemanget är det viktigaste vi har inom organisationen - det har vi aldrig tänkt flytta och lägga ner. Problemet är att människorna som möter verksamheten i lokala kontakter inte ser all den administration som finns bakom och därför kan det aldrig bli hela förklaringen till varför det kan bli bättre med en större, sammanslagen avdelning. Men jag börjar bli bra på att svara lugnt och hitta rätt argument för stunden. Igår kväll var det en anknytning till min mans ursprung och det faktum att jag kan prata om lantbruk och skogsarbete.
Idag har jag så smått börjat sammanställa fakta för att vända det till dagslägen som ska vara grund för planer och budget. Men nu är det äntligen helg så att kroppen och knoppen får vila.

Inga kommentarer: