lördag 1 oktober 2011

Förändringsdagen

Igår, fredag, avtackades jag som ekonomiansvarig på SV Malmö och från och med idag är jag avdelningschef i SV Mellanskåne även om jag inte börjar jobbet officiellt förrän måndag. Dock har jag tagit hem min jobbdator för att få den färdiginstallerad så att det verkligen går att köra igång direkt på måndag. Har också beställt mobiltelefon och mobilt bredband för det konstaterade jag ganska snabbt vara helt nödvändigt när man har en såpass stor geografisk yta att röra sig på.
Gårdagen var väldigt sentimental. Trots allt har jag jobbat i SV-huset i Malmö nästan sju år och några kollegor hade nog lite svårt att fatta att jag faktiskt skulle sluta springa efter dem med frågor och synpunkter. Förmiddagen ägnades åt att gå igenom sista bitarna med Jessika, som ska ta hand om vissa rutiner, och till en övergripande genomgång med min efterträdare. Jag hade planerat att dra de stora ekonomiska bitarna på ett övergripande plan, eftersom den kunskapen inte finns någon annanstans på SV Malmö. Alla detaljer, och alla bitar som andra har kunskap om, hoppade jag över. Tufft att börja på ett helt nytt jobb, inom ett okänt verksamhetsområde och få göra kvartalsavstämning enligt mina mallar. Räknar helt kallt med ett par telefonsamtal de närmaste veckorna.

Stunder för minnen och stunder för glädje
Stunder för skratt och stunder för tårar
Stunder tillsammans och stunder allena
Vad vore livet utan stundernas variation

Inga kommentarer: