måndag 16 juli 2012

Avbrott i semester

Just nu har jag ett kort avbrott i semestern för att fixa lite olika saker så att jag kan ta semester igen. Det lät lite rörigt men det finns en del saker som inte kan vänta tills efter semestern så då får det bli ett par jobbdagar när möbler flyttas och studieprogram planeras. Har inte hört något om min mobiltelefon och saknar den verkligen. Lyckas inte få snurr på kort-läsaren på datorn så allt är bildlöst för tillfället. Synd, för annars kunde jag förevigat färgen på svarta vinbärs-gelén jag gjorde igår eftermiddag. Vinbärsbusken har så mycket frukt i år att de 1,7 kg jag plockade knappt märks. Får fortsätta och göra en omgång gelé till och kanske lite marmelad också. Gott att ha i vinter och trevlig gå-bort-present istället för blommor och choklad.

Inga kommentarer: