torsdag 12 juli 2012

Upp och ner, fram och tillbaka

Bra och dåliga saker på en och samma dag. Teknik sviker, men människor finns kvar. Dagen började med inlämning av företagsmobilen som helt plötsligt bara lade av igår. Känt märke med gott rykte, men laddning ville den inte ha mera. Men bra bemötande i Telia-butiken på Center Syd som lovade att lösa problemet på garantin och under tiden en "säker" gammal lånemobil så att det går att nå mig om något är akut. Ca en vecka skulle det ta och tyvärr kommer jag nog att tappa alla mina kontakter (som jag inte synkat helt mot Google) och en del bilder som jag inte laddat över till Picasa, men jag får helt enkelt skylla mig själv.

Efter lunch följde jag med Magnus och Nora upp till Söderåsgården där vi hade picknick till Noras stora förtjusning. Och visst smakar eftermiddagskaffet bra i skuggan av bokskogen. Det blev också en stund vid Finstorpsdammarna där det var en väldigt social and-familj som följde Nora vart hon gick. Vi såg också mini-grodor som antagligen precis krupit upp ur vattenkanten. Farmor höll ett ganska bra tag i Nora där i kanten av dammen för Nora var inte ett dugg rädd för vattnet. "Bada" tyckte hon.

Körde hem framåt kvällen och trodde att ljudet som hördes från bilen var ett småtrasigt avgassystem, vilket vi planerat att byta. Men tyvärr kommer ljudet från växellådan så nu får det bli en betydligt dyrare reparation och ingenting som T kan fixa själv. Imorgon får det bli jakt på bilverkstad - i semestertider - (suck) - tur att vi har mer än en bil och att jag för tillfället har semester. Typiskt!!!

Inga kommentarer: