söndag 8 juli 2012

Semestervecka 1

Första semesterveckan är till ända och jag är tillbaka vid datorn. Bestämde mig för att ha en "vit vecka" när semestern startade där jag bara fick lov att kolla jobbmailen en enda gång och för övrigt bara kolla banken. Nyttigt och inte speciellt svårt när vädret varit underbart, korsorden lagom svåra, pocketböckerna billiga och när jag dessutom inte varit hemma hela veckan. Tisdag till torsdag var jag i Ullared och hälsade på mamma och pappa. Pappas Parkinson-sjukdom har förvärrats ganska mycket senaste halvåret och denna veckan har han fått prova på ett avlastningsboende på Ätranhemmet. Förhoppningsvis ska det kunna fungera bra så att mamma får vila lite och hitta nya krafter tills han kommer hem igen.

Igår hade vi förmånen att få låna Nora hela dagen medan hennes föräldrar var i Ullared och handlade.Härligt att få en hel dag där vi var i skogen, tittade på massor av bilar och motorcyklar, lekte med traktorer, målade med vattenfärg, plockade vinbär och potatis och mycket, mycket mera. Och där Nora är - där är också vår katt Misse. Han släpper inte Nora ifrån sig utan följer med henne hela tiden. Och idag har Misse vilat :-)

Inga kommentarer: