tisdag 10 juli 2012

Städa, röja, damma

När solen lyser med sin frånvaro blir det att ta itu med något av alla projekt som hopat sig under det senaste året när jag jobbat alldeles för mycket. Idag blev det avfrostning av en stackars slitande frys. När isen lägger sig på hyllorna måste frysen ju gå hela tiden för att hålla kylan. Så nu har jag gjort en energibesparande åtgärd. Dessutom är det bra att tömma ibland. Man slutar aldrig att förvånas över vad som kan gömma sig längst in på en hylla. Denna gången var det mangold. Hade inget minne av att jag plockade och frös in förra sommaren, men bevisligen gjorde jag det. Synd att jag inte upptäckte påsen innan den blivit alldeles frostskadad. Fast den allra mest energisparande åtgärd jag kunde gjort hade väl varit att slänga ut det gamla frysskåpet och satsa på ett nytt A++ klassat. Men det jag har fungerar ju fortfarande och ser man på miljön i ett större perspektiv än bara energiförbrukning för stunden så är det miljövettigt att köra det gamla ett tag till.

Inga kommentarer: