tisdag 30 augusti 2011

Diskrensning

Upplägget för en studiecirkel skall vara sådant att tid för reflektion finns mellan träffarna. Det är ett väldigt klokt upplägg för hjärnan bearbetar information i sin egen, individuella takt. Jag tycker själv att jag klarar av att ha väldigt mycket igång samtidigt, men vid tillfällen när det inte ges möjlighet till reflektionstid börjar konstiga saker hända med reaktionstider och minne. Att köra på i högt tempo under två extralånga arbetsdagar är inte att rekommendera. Gårdagens arbete är dessutom ett arbete som jag egentligen inte har påbörjat ännu, men informationen som gavs var intensiv och att inte genast kunna ta itu med vissa bitar gör att det inte direkt går att lägga saker åt sidan ännu. Att sedan börja klockan halv åtta idag och hålla på till klockan nio på kvällen med två viktiga möten, varav det ena väldigt långt och intensivt, och en massa arbetsuppgifter som ej kan vänta gjorde att koncentrationsförmågan tröt helt. Dock klarade jag mej tills det var dags att gå hem efter sista mötet, men när två förhandlingstillfällen skulle bokas satt jag bara och fånstirrade på tomma dagar i kalendern. Dags att vila lite tror jag.

Inga kommentarer: