måndag 22 augusti 2011

Smått schizofren

Att vara på gång från ett jobb till ett annat betyder att man jobbar som en idiot för att "bli klar" med allt på gamla jobbet och samtidigt bli kontaktad med frågor och undringar rörande nya jobbet där det ju i mitt fall inte finns någon riktig företrädare. Man tar telefonluren på jobbet och tror att någon ska anmäla sig till en datakurs på SV Malmö och så är det någon som undrar vilken adress de ska skicka till för SV Mellanskåne. Skum känsla som ger en rörig hjärna. Har kommit på mej med att vara i "Vi får se"- stadiet. Vad det innebär? Jo, om någon frågar något om ekonomi eller IT i Malmö under hösten så säger jag kanske något, men avslutar med "Vi får se". Om någon frågar hur jag tänker göra med något på nya jobbet - ja då svarar jag...
Rätt gissat! Givetvis blir det ett Vi får se. Jag har normalt sett ingen större beslutsångest utan brukar klara av argumenten relativt snabbt, men just nu är det ingenting som är inläst, löst, ersatt eller planerat i detalj. Därav det smått fåniga svaret.

Inga kommentarer: