fredag 12 augusti 2011

Hemjobbare

Det är skönt att jobba hemifrån någon dag ibland - och mycket får man gjort när man inte blir avbruten hela tiden. Packade ner alla underlag till halvårsbokslutet igår och startade redan innan klockan sju i morse och till lunch var allt klart - inga felflyttade summor som ställer till det i resultatet vilket är vanligt när man blir avbruten. Har också börjat analysera och skriva kommentarer, så det är snart helt klart. Har varit hemma hela dagen och antingen suttit vid skrivborden på andra våningen, med fönstret öppet mot infarten, eller varit ute i trädgården och fixat lite. Och då tror man ju att man har koll på vem som kommer eller går runt huset - eller hur? Glöm det! Det är inte bara spöken som rör sig ljudlöst. När T kom hem från jobbet vid halv fem så var första frågan "när kom fönstret?" - och jag fattade ingenting. Visserligen har vi beställt ett nytt fönster, men det skulle vi hämta i Långås. "Vadå fönster?" frågade jag och min man tittade på mej som jag helt tappat förståndet. "Menar du att du inte tagit emot fönstret som står ute vid väggen?" säger han. Mycket riktigt står vårt nya fönster - som vi inte skulle få levererat - lutat mot husväggen under köksfönstret (en våning under mitt öppna kontorsfönster). Hur det hamnat där - INTE EN SUSNING! Det är dessutom 1,50 x 1,20 meter och väger åtskilliga kilo så det måste ha varit två personer som burit fönstret utmed hela vår infart (som har knastrande singel), satt ner det i knastrande singel, och gått tillbaka samma väg. Och vi som inte ens skulle få det levererat... Om detta verkar förvirrat är det ingenting mot hur det kändes i eftermiddags kan jag lova. Och ja, jag hör väldigt bra och nej, jag hade ingen musik eller radio eller TV på.

Inga kommentarer: