söndag 7 augusti 2011

Söndagsfixande

Hemma igen betyder tvättning och ogräsrensning. Har blivit en hel del sådant idag. T jobbar kvällen så jag har varit ensam i mitt grönsaksland idag. Allt har vuxit så otroligt denna veckan och jag har skördat massor av sockerärter. Ska bli härligt att plocka fram dem ur frysen till vintern. Tyvärr har mördarsniglarna också växt till sig och ett par stycken har käkat upp nästan all blast på löken! Varför väljer sniglarna gul lök när det finns massor av sallad och annat gott i närheten? Fast det var ju snällt för de ställde inte till med någon större skada eftersom löken inte behöver bli större. Och just de sniglarna finns inte längre. Innan kvällen plockade jag till mej några Katja-äpplen som skiftat färg och inte hade för många maskhål, så nu luktar det nybakad äppelkaka i hela huset. 
Jag har varit hos mor och far i nästan en vecka, men när man ser nedanstående bild kan man ju undra... fast det är lite för varmt för att vara julafton... eller? :-)
Satte ut en kruka och glömde bort den

Dimman hade lagt sig på mammas rosor i tisdags.

Inga kommentarer: