tisdag 9 augusti 2011

Obestämt väder

Idag har vädret haft problem att bestämma sig. Hela dagen har det växlat mellan regnskurar, blåst och solsken och dessutom har temperaturen pendlat mellan 13 och 23 grader. Just nu blåser det så kraftigt att det viner runt husknuten. Produktiv dag med fixande av ett antal middagar att avnjuta framöver. Lagom till semesterns slut börjar jag bli riktigt rastlös. Vet inte om det är för att jag vet att det snart är dags, eller om det är så att jag vilat färdigt. Det kommer att bli en mycket arbetssam höst, med nya utmaningar och massor av jobb som ska klaras av och då är det inte fel att vara riktigt laddad när det drar igång.
Dagens bilder är några av mina egensådda stoltheter. Det blommar så grant i min trädgård i år :-)
Blomsterbönorna klättrar på en ställning som är nästan två meter.

Jättetagetes 'Cracker Jack' - härligt stora

Lejongap i ursprungliga färger (enligt fröpåsen)

Inga kommentarer: