torsdag 29 mars 2012

Årsmötesracet är över

Yes, äntligen har alla sex årsstämmorna inom SV Mellanskåne ägt rum. De gamla avdelningarnas verksamhet är nu officiellt avslutad och SV Mellanskåne kan så smått börja hissa segel och få upp styrfarten. Målet är att kunna sätta full fart från och med nästa årsskifte och tills dess är det planering, personalkomplettering och samordning som ska fixas. Vår omgivning börjar så smått tro på att vi har en framtid, även i den nya organisationen, och det värmde i hjärtat när en av de tidigare hårda kritikerna på gårdagens stämma försvarade "den nya personalen" mot ett angrepp från en stämmodeltagare. För mej har en helt ny situation vuxit fram; jag har alltid haft väldigt lätt att känna igen folk och även pricka namn och plats. Jag har inte direkt haft någon relation till invånarna i Eslöv, men nu kan jag inte ge mej ut på stan utan att folk känner igen mej. Det värsta är att det är såpass många nya ansikte som rör sig i SVs lokaler att jag inte känner igen alla jag möter ute! Men jag har en strategi - jag nickar mot alla som tittar på mej och säger hej lite då och då. Skulle det vara någon jag inte träffat på tidigare så hoppas jag den personen blir lite glad för min hälsning :-)

Inga kommentarer: