lördag 24 mars 2012

Detta dis

Idag har det äntligen planterats penséer i mina utekrukor. Men det blev inget foto för det hade nog bara blivit grått. Vi startade dagen med dimma vilken så småningom övergick i dis för att sedan övergå i dimma igen. Inte katten fick vi någon vårsol och femton grader varmt som SMHI utlovade häromdagen. När jag gick in ikväll så var jag stelfrusen om tår och fingrar som blivit alldeles genomvåta av all iskall fukt ute i trädgården. När jag tittar ut genom fönstret ikväll så är dimman såpass tät att ljuset från gatlyktorna ser ut att hänga ett par meter under lampan för det når inte riktigt till marken. Hoppas det är bättre imorgon för då ska jag köra till Ullared och hälsa på mamma och pappa. Funderar på en sak - dämpar dimman ljud? Verkar som bilarna på vägen knappt hörs alls ikväll.

Inga kommentarer: