fredag 23 mars 2012

Sommarvärme i mars

Idag gick det inte att sitta inne hela dagen. Har varit helt ensam på kontoret i Eslöv idag och efter lunch blev det utrymning av trädgårdsredskap ur förrådet. Bröt ner torra perenner, krattade bort alla löv ur perennrabatten, sopade utmed kanterna och sopade rent på trottoaren. Nu är det fint att komma till SV i Eslöv. Innan jag gick tillbaka till skrivbordet plockade jag ihop en del torra grenar som trillat ner från bokarna ut mot gatan. Helt plötsligt small det till i skallen. I träden håller råkorna precis på att bygga bo och det är ett evigt hämtande av pinnar och grejer. I detta fallet hade nog herr Råka hämtat en vacker sten till fru Råka och stackars herr Råka - han tappade stenen rakt i huvudet på mig. Och vilken sten sedan - en riktigt vacker bärnsten. Jag tog med den in, tvättade av den och lade den i solskenet i mitt kontorsfönster. Helt otroligt vacker är den. Tänk som det kan bli.

Inga kommentarer: