lördag 16 januari 2010

Bröllopsdagen

Finklänningen har bytts ut mot mjukare kläder och sminket är borttvättat. T har givit sig iväg till Getinge för att skjutsa hem farmor. Sitter i soffhörnan och tänker tillbaka på denna fantastiska dag - jag har faktiskt blivit officiell svärmor idag :)

Magnus och Nina var så fina, men bildbevisen får komma imorgon för jag orkar inte starta den andra datorn och tömma kameran idag. Känslan att se dem i kyrkan så trygga med varandra var mycket större än jag någonsin kunnat ana - det går inte att förbereda sig utan det bara hugger tag i en. Jag fick äran att hjälpa dem klä sig, men det blev ändå så stort, så stort.

Efteråt var vi på Karlsbergsgården utanför Billeberga - ett fantastiskt ställe i form av en ombyggd stallänga som värmdes upp av en enorm, glödhet gjutjärnskamin mitt i rummet. Maten var fantastisk, ljudnivån hög, tårtan både god och vacker, och inte minst - det fanns en hel byrå med leksaker som uppskattades mycket av mina syskonbarn.

Såna här dagar får man inte så många i livet och det viktigaste av allt var att Magnus och Nina ville ha ett trivsamt bröllop och det tyckte jag att det blev. En härlig samling glada människor ur deras olika sammanhang som pratade väldigt mycket med varandra.

Oj vad stolt och glad jag är :)

Inga kommentarer: