måndag 4 januari 2010

Kallt hela tiden

Igår sa dom på något radioprogram att ozon-skiktet inte hade varit så tjockt över Skandinavien på väldigt många år. Kan det ha varit Köpenhamns-konferensen som trots allt gjorde lite nytta :) Det är trots allt en viss tjusning med riktig vinter. En sån där kyla som gör kinderna riktigt röda och fingrarna lite stela och kalla - för det är ju så skönt att tina upp igen. I höstas föll jag för ett par riktigt tjocka mockastövlar med pälsfoder, men kände mej nästan som en idiot när jag kom hem från affären. "Hur kan man va så korkad - så kallt blir det inte i vinter". Men det kan ha varit mitt bästa köp på många år för jag fryser inte om fötterna när jag väntar på bussar och tåg.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilken härlig vit morgon att skåda från insidan av fönstret =) hehe.