tisdag 26 januari 2010

Lyx för kalla händer

Idag har jag shoppat - ett par alldeles för dyra vantar (verkligen). Men det var bara att erkänna sig besegrad efter att ha stuckit händerna i dem. Jag provade flera par för att hitta något lite billigare alternativ, men det var kört. Så det blev ett par tumvantar i skinn med ett tjockt härligt fleace-foder inuti.

Orsaken till köpet är att jag frös lite för mycket i morse. Mina ett år gamla, tjocka, mockahandskar har blivit lite slitna efter flitigt användande och i dag lyckades jag få frost i fingrarna - ni vet sånt där som först bränner och värker hela dagen för att sedan gå över i ett hysteriskt kliande och fjällande skinn mot kvällen. Då bestämde jag att jag var värd ett par nya vantar - så de så :)

Fast i morgon ska jag inte stå och vänta en halvtimme i Häljarp. Eftersom noterna i årsredovisningen blev klara idag tänker jag fira genom att åka lite senare i morgon med Malmöbussen. Den tar en bit över en timme, men man sitter inne i värmen hela tiden.

2 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Jag har precis sådana vantar som du köpte och det är en av mina bästa investeringar någonsin!

Rose-Mari sa...

Tror att investeringen redan har betalt sig. Fantastiskt sköna i snöstorm :)