fredag 29 januari 2010

Trevlig avslutning på en jobbig dag

Jag skulle bara smita in och handla några grejer och lite mat på Center Syd. Om jag åker tidigare från jobbet så hinner jag innan fredagshetsen börjar - TRODDE JAG!!! Det var ganska många fler än jag som fått exakt samma idé samtidigt... första lönen efter jul.... 32 nr före på Kjell & company!!! Sen skulle jag snabbt gena över parkeringen för att möta maken på Willys - vadå gena över parkeringen - det fanns en jättehög snövall mellan parkeringen och trottoaren. Tydligen hade det varit ganska mycket snödrivor där i onsdags och när dessa plogades bort blev det snövallar överallt.

Nåväl, promenerade snällt runt snövallarna och in på Willys där det gällde att snabba sig innan alla andra som var på väg runt i affären hann fram till kassorna. Kom hem till sist i alla fall.

I kväll har vi firat Ninas födelsedag i deras lilla mysiga hus. Jättegod tårta, trevligt prat och så fick vi titta på alla bröllopsbilderna. Nu sitter jag och lyssnar på hur vinden viner runt huset och ser snön yra mot gatlyktan utanför. Skönt att vara inne i värmen!

2 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Ni måste befinna er i chock efter denna otroliga vinter! Min mamma är övertygad om att Golfströmmen stannat av... :D

Rose-Mari sa...

Jag vågar knappt berätta - men jag tycker faktiskt att det är skönt med riktig vinter för en gångs skull. Har aldrig kunnat vänja mej riktigt vid den skånska vintern "på tvären" när regn och snö rör sig horisontellt.