lördag 6 februari 2010

Dagens plan

Lördag förmiddag och jag har svårt att sitta stilla. Varje vecka behöver jag lördagen för att gå ner i varv, men ofta blir det en massa planering och måsten istället. Idag ska vi veckohandla, köra tvättmaskinen, tvätta bilen (för det har utlovats 0-gradigt mitt på dan), mata fåglarna, ta en långpromenad, titta på melodifestivalen.... Helst skulle jag vilja skippa allt utom de tre sista punkterna - då hade det varit en fantastisk dag.

Jag gillar att mata fåglar och min personliga favorit är koltrasten. Kaxigt tuff och med världens bästa koll på omgivningen protesterar han högljutt om jag har mage att gå ut på altanen utan att ha ett äpple i handen. Långpromenader är härliga för man tar inga måsten med sig ut i skogen. Melodifestivalen - ja varför inte? Jag gillar musik och det finns alltid något som retar mej men också något som gör mej glad med det programmet.

Inga kommentarer: