tisdag 9 februari 2010

Mitt lata jag

Just nu har jag bestämt mej för att vara lite lat. Men bara lite. I denna bistra Skåne-vinter drogs "min" buss in och det är inte helt skoj att åka en halvtimme tidigare för att stå och frysa. Under två veckor har jag åkt senare till jobbet och passat på att ta ut lite komp. Det tar emot, men jag ska unna mej detta. Har alltid varit en morgonmänniska och alltid först på jobbet, så det känns en aning underligt att vara en av de sista som dyker upp. Ska försöka hålla ut hela veckan för det är nog nyttigt att bryta mönster samtidigt som jag får ner komptimmarna till en något mera rimlig nivå.

2 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Se till att du slutar lite tidigare också så försvinner ännu fler timmar! :)

Rose-Mari sa...

Har faktiskt gjort det också. Fast jag skrämmer nog en del för jag är ju alltid på plats :)