söndag 14 februari 2010

Värme :)

En varm dag idag... Ute tog temperaturen ett litet skutt över nollan några timmar och småfåglarna började tro på våren. Så härligt med fågelkvitter på alla hjärtans dag. T har jobbat hela dagen och jag har också hållit igång. Det blir ett antal sena kvällar veckan som kommer och då är det skönt att ha allting tvättat och lite färdiglagad mat i kylen. Lite småstädning, lite papperssorterande, lite tidningsläsande, lite beskärning av äppelträd. Upptäckte dock att jag lånat ut min bästa sekatör till yngste sonen när han skulle slänga ut julgranen, så det blir till att hämta hem den igen om mina armar ska överleva de närmaste veckorna. Det blev också en skogspromenad och min "lilla runda" på drygt 4 km känns ganska lång när man går i snö och på is.

Igår hade jag förmånen att slippa allt matlagande. Eftermiddagsfika blev det i Landskrona hos yngste sonen med sambo, och middag blev det hos äldste sonen med fru. Riktigt trevligt att få dyka in hos dem. För det mesta är det samling hos oss och då är det trevligt med omväxling.

2 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Så härligt med vårfeeling!

Rose-Mari sa...

Nu längtar man verkligen.