tisdag 23 februari 2010

Resedokumentär

Saxtorp kl 6.50

Lommabukten från bussfönstret, kl 7.35

Amiralsgatan, Malmö, kl 8.15

Raoul Wallenbergs Park, Malmö, kl 8.20

Grynbodgatan, Malmö, kl 8.30


Idag har jag haft kameran i handen hela vägen till jobbet. Även om man är trött på snön nu, så kommer det ju dagar när man vill minnas - med eller utan rysning. Tog första fotot direkt när jag kommit utanför dörren och sen fortsatte jag med jämna mellanrum ända fram till jobbet. Enda problemet var att försöka fånga bilder genom bussfönstret i lite för dåligt ljus, men en blev lyckad i alla fall och det är bilden på Lommabukten. Om ett par månader ska jag ta bilder på samma ställen och jag hoppas verkligen att det ser lite annorlunda ut då :)

2 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Roligt initiativ! Och bra att dokumentera för att visa barnbarnen hur vintrarna såg ut när vi var unga... ;)

Rose-Mari sa...

Ja, vi har väl alla hört om hur vintrarna var förr. Dags att föra traditionen vidare.