fredag 26 mars 2010

Årsmötesvecka

Årsmötena har stått som spö i backen denna veckan inom Studieförbundet Vuxenskolan. Två av dessa har jag bevistat - ett som styrelseledamot och ett som ekonomiföredragande. Jag sitter i SV Landskronas styrelse och det är ett uppdrag jag tycker mycket om. I en ganska liten lokalavdelning är styrelsen nära verksamheten och det är ganska lätt att hänga med i vad som händer.

I går (torsdag) kväll hade vi årsmöte i Malmö och det var en ganska trevlig tillställning med positiva människor och god mat. Jag var föredragande i ekonomi och har förberett mej väl med power-point och lite anteckningar, men det blev inte riktigt som jag tänkt mej. I några dagar har vi haft rätt stora problem i vårt dator-nätverk och vår IT-kille har hjälpt till att felsöka. I går kväll höll vi på med det fram till klockan sex och sen gick jag rakt ner till årsmötet. Gissa vad jag hade i huvudet??? Ja inte var det ekonomi för 2009 i alla fall. Väl i möteslokalen kommer en av revisorerna fram och viskar "var är revisionsberättelsen?" och jag slår upp den snygga, tryckta årsredovisningen för att visa... den var inte där!!! Vi hade glömt att ta med den innan vi skickade till tryckeriet!!! Så det blev brandkårsutryckning 10 min innan mötets öppnande; sprang upp för tre trappor, letade upp nyckeln till kassaskåpet, slet ut bokslutspärmen, tog revisionsberättelsen och sprang tillbaka ner till receptionen för att snabbt kopiera upp till alla och sen dela ut den till mötesdeltagarna med en lämplig ursäkt.

Sen hade min hjärna tagit slut och när jag ställde mej upp för att berätta om ekonomin 2009 fick jag läsa innantill i årsredovisningen och alla trevliga kommentarer jag skulle fälla - kom jag ihåg på tåget hem :)

2 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Men är inte detta typiskt?! En massa slit innan och så är hjärnan tom när den behövs som bäst. På måndag är det vår tur...

Rose-Mari sa...

Lycka till!