måndag 15 mars 2010

Total (nästan) remake

Detta är min vecka. Började härligt med två timmar hos frissan och sedan nästan en hel eftermiddag ute i solen. Tyvärr sliter det rätt hårt på min redan utslitna nacke med trädbeskärning, men nu är det bara det gamla Ingrid Marie-trädet kvar och blir det bra är det värt några dagar på värk-tabletter. Problemet numera är att jag inte är tränad för denna typen av sysslor. När trädgårdsarbete var heltidssysselsättning var ju muskulaturen uppdaterad och det är den definitivt inte längre.

I morgon ska jag köra till Ullared för att hälsa på mina föräldrar och göra lite inköp. Tyvärr hade bilen osmakligheten att börja skramla lite oroväckande i framvagnen i dag. Typiskt!!! T vill inte släppa iväg varken mej eller bilen innan hann hunnit kolla ordentligt, vilket ju i och för sig känns tryggt, men jag ska ju iväg... Och då erbjuder Magnus sin bil ett par dagar när han ändå är borta och så kan jag åka i alla fall. Kanon - och jag ska va så rädd om den :)

Förresten såg jag några helt underbara vårtecken igår men tyvärr var inte kameran tillgänglig för tillfället. På en av granngårdarna finns det biffkor av rasen Charolais - stora, majestätiska varelser. När jag promenerade förbi igår såg jag att våren kommit för det fanns fem stycken små vita kalvar hos korna. Helt gudomligt söta. Jag ska försöka skaffa bilder i slutet på veckan.

1 kommentar:

Annika Estassy sa...

Vad härligt med vårtecken, även av det liter mer ovanliga slaget...