lördag 6 mars 2010

Lördagslyx

Idag har jag suttit i solen med framtiden!
En skön stund satt vi där i solen på trappan som värmts till flera härliga plusgrader - jag och min höggravida svärdotter när tanken slog mej att det är framtiden som sitter där bredvid mej. Ännu så länge har jag inte sett framtiden utan bara fått ana detta under. Vi pratade om våren och sommaren som ska komma och innan sommaren är framtiden här i form av ett litet barn som vi ska få lära känna. Rätt fantastiskt faktiskt :)

Blev också en långpromenad i solskenet, men sen var orken slut. Det var inget vidare väglag i skogen när förra veckans töväder medfört blankis på långa sträckor av stigar och vägar. Nu längtar jag bara efter att snön ska försvinna så att det går att röra sig fritt ute i naturen igen.

2 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Vad kul att du ska bli farmor! En ung sådan...

Rose-Mari sa...

Tack jag känner mej jätteung inför uppgiften, men i detta sammanhanget bör det väl vara positivt.