onsdag 17 mars 2010

Shoppingkassar

Hemma igen efter ett par trevliga dagar hos mina föräldrar. Det blir tyvärr inte så ofta vi ses och då är det skönt att kunna sitta och småprata i lugn och ro. Mamma hade plockat fram gamla täcken och lakan som jag och mina söner haft som bebisar och det mesta har jag tagit med mej hem nu när det börjar bli dags för nästa generation att komma till världen. Vilka minnen som dyker upp när man tittar på de klädslar som syddes till baby-korgen inför mina söners ankomst till världen - härligt.

Jag har också hunnit shoppa en hel del. Nya glasögon är beställda, betalda och väntas dimpa ner i mitten av nästa vecka. Idag har jag handlat kläder, datagrejer, trädgårdsgrejor, hygienartiklar och lite mat. När jag körde hem stannade jag till hos min bror och hans familj som bor i mitt gamla föräldrahem. Där packades mitt gamla lek-möblemang i bilen - bra att ha när farmor och lillan ska leka så småningom :) Ytterligare en sväng togs, denna gången in i Falkenberg för att hämta sänghimlen till babykorgen som min syster ställt ut i deras ved-förråd innan de åkte på fjällsemester.

Med bilen packad till bristningsgränsen körde jag sen resterande 16 mil hem till Saxtorp. In med alla kassarna som ska packas upp!!!! Sparar lite till imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ojoj full tupp hit o dit. Hoppas du hann njuta lite med =)